Dobre wykształcenie to wysoka jakość usług

Dobre wykształcenie to wysoka jakość usług
Biznes

Branżą kosmetyczną i dbałością o urodę interesowałam się już jako licealistka. Po maturze rozpoczęłam naukę w studium kosmetologii i dodatkowo, na własną rękę, dokształcałam się na różnych kursach związanych z tą dziedziną.

Z dyplomem i zdobytymi na kursach certyfikatami podjęłam pracę w gabinecie kosmetycznym, gdzie przepracowałam cztery lata. Potem skorzystałam z dotacji z urzędu pracy, kupiłam potrzebny sprzęt i wyposażenie, i dwa lata temu otworzyłam zakład, który prowadzę do dzisiaj. Aby utrzymać się w tej branży i zdobyć grono stałych, zaufanych klientek, nie można przestawać się uczyć.

Kosmetyczka uczy się całe życie

Najważniejsza jest gruntowna wiedza nie tylko z zakresu dermatologii, ale też anatomii i fizykoterapii. Poza tym na rynku wciąż pojawiają się nowe i coraz doskonalsze kosmetyki oraz sprzęt do zabiegów kosmetycznych – wiedza o tych technologiach i ciągłe dokształcanie się są niezbędne, aby utrzymać odpowiednią, wysoką i bezpieczną dla klientek jakość usług. Im większy lokal, tym łatwiej go zaaranżować i w przyszłości rozszerzać zakres usług. 40-50- metrowe pomieszczenie w zupełności wystarczy, by ruszyć z podstawowymi usługami kosmetycznymi. Przestrzeń, którą mamy do dyspozycji, koniecznie trzeba podzielić na sektory, w których wydzielony zostanie kącik do robienia manicure, odseparowane od reszty miejsce z wygodnym fotelem do wykonania pedicure i osobny pokój do kosmetyki twarzy, depilacji czy robienia masażu.

Odpowiednio zaplanuj przestrzeń

W dobrym salonie kosmetycznym przyda się łazienka z umywalką i prysznicem. Ponieważ czynsze wynajmu nie należą do najtańszych, warto tak zaplanować powierzchnię, by z jednej strony każdy metr kwadratowy mógł na siebie zarabiać, a z drugiej zatrzęsienie stolików, krzesełek i szafek nie ograniczało poruszania się w nim. Odpowiednio zaadaptowane wnętrze powinno być jasne, łatwe w utrzymaniu i sprawiające wrażenie sterylnego. Gabinety kosmetyczne rosną jak grzyby na deszczu, ponieważ co chwila pojawia się nowy na rynku. Tym samym wybór konkretnego nie jest wcale prostym zadaniem. Wiele cennych informacji na temat możliwości współpracy znajdziemy na stronach internetowych, na których to dana tematyka często się przewija.

Dodaj komentarz