Jakie są rodzaje kampanii SEO?

Jakie są rodzaje kampanii SEO?
Bez kategorii

Dobre agencje SEO starają się dostosowywać kampanie SEO do indywidualnych potrzeb klienta. Spośród nich możemy jednak wyróżnić kilka podstawowych typów, które są najczęściej wykorzystywane przez większość z nich.

Pozycjonowanie ogólne

Ten rodzaj strategii sprawdza się w przypadku przedsiębiorstw, które nie zajmują się zbytnio rozbudowywaniem swojej strony, rzadko poszerzając ja o nowe treści. Tego rodzaju kampania SEO opiera się zawsze na dwóch filarach: optymalizacji oraz link buildingu. Pozycjonowanie odbywa się tutaj głównie przy pomocy fraz ogólnych, jednak brane są również pod uwagę frazy bardziej rozbudowane. Po pewnym czasie warto zwrócić uwagę, które słowa kluczowe generują największy ruch na stronie.

Pozycjonowanie lokalne

Warto pokusić się o tego rodzaju strategię w momencie, gdy zależy nam na promocji własnej firmy w danym mieście czy regionie. Okazuje się bowiem, że aż 97% użytkowników szuka usług właśnie w swoim regionie lub w najbliższej okolicy. Ważne tutaj są więc frazy kluczowe związane bezpośrednio z lokalizacją (np. „kosmetyczka kraków”).

Google posługuje się obecnie mechanizmem geolokalizacji, dzięki któremu określa on, gdzie dany internauta wyszukuje daną usługę, a także, czy dana usługa ma charakter lokalny (tj. „hydraulik Katowice”). Coraz częściej zdarza się również, że wpisując do wyszukiwarki jedynie ogólne słowo kluczowe (np. „fryzjer”), wyświetlają nam się usługi, które są dostępne w naszej najbliższej okolicy. Na skutek tego mechanizmu przedsiębiorcy o mniejszych budżetach także mają możliwość przyciągnięcia klientów na swoją stronę. Małe przedsiębiorstwa mogą osiągać więc dzięki pozycjonowaniu lokalnemu nawet szczyty wyników wyszukiwania na niektóre frazy.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Łączy się ono przede wszystkim z pozycjonowaniem na długi ogon. Ważne jest także opracowanie długiej listy różnych fraz, które umożliwią odnalezienie interesującego klienta produktu, a także takiego, do którego zakupu nie jest jeszcze w stu procentach przekonany. Istotne jest również to, aby często i precyzyjnie optymalizować swoją witrynę. Każde słowo kluczowe musi odpowiadać właściwej podstronie. Dopiero wtedy można zadbać o odpowiedni content.

SEO PR

Tego rodzaju strategia stanowi kombinację działań SEO oraz PR. Kluczem są tutaj odpowiednie frazy, skoncentrowane wokół danej osoby lub jej marki. Należy w tym przypadku przygotować jednak wcześniej odpowiednie zaplecze w postaci blogów, profilów społecznościowych, a także zadbać o linkowanie. Przy pomocy takiej strategii możemy wypromować np. profile biznesowe.

Więcej szczegółów na temat poszczególnych rodzajów kampanii SEO wraz z elementami ich realizacji znaleźć można na stronie: https://www.semtec.pl/uslugi-seo/pozycjonowanie/.

Dodaj komentarz